LovliePie

Tankar och känslor, de som finns här inne

Säljar-tankar

Publicerad 2018-02-26 21:33:39 i Allmänt, Mobilen,

Oj oj oj, nu blev allt väldigt fort väldigt påtagligt. Hela året är kantat av delmål! I fredags skrev jag AT-provet, en tenta för att få läkarlegitimation. Därefter träffade vi mäklaren och allt gick lite väl snabbt och nu är vi här, 4dagar senare och imorn kommer fotografen för att ta kort på lägenheten. Visning och försäljning sker veckan efter det. Helt sjukt om du frågar mig!!

Men som alltid med detta kommer också ett väldigt problem hos mig, kontrollbehov. Igår åkte jag från E för att fara till mitt jobb 2h bort. Jag måste ju jobba och då blev allt väldigt fel. För vi var inte riktigt klara, så nu är allt lämnat i hans händer, städ, fix och slut touchen. 

Ja, jag litar på honom, ganska bra. Han är en klok man och han har koll på läget, det har han, men något gör en alltid så orolig när det gäller sånt här. Tror det har delvis att göra med mitt ex och delvis med mitt kontrollbehov. Således är E ingen del av problemet men det är han det går ut över. Suck. Hur kan man då lita på att han gör allt så bra som möjligt. Jag vet inte. Ärligt talat är det väl bara att göra. Jag menar jag kommer ju snart gifta mig med honom, då måsta jag lita på att han kan klara av att styla klart lägenheten han ska sälja för sina pengar. Det är ju till och med så att jag inte ens finns med i kartan för försäljningen egentligen.

Så nu är det typ 16 timmar till fotografen kommer och jag måsta bara lita på honom. Alla "fel" som blir är inget jag kan åtgärda ändå. Perfektionisten får helt enkelt hålla käft och jag får bygga på mitt framtida giftermål. Får vi 1miljon eller 1,5miljoner. Egentligen, vad gör det om 100år, när allting kommer kring.

Kärleken övervinner allt i slutändan, nu gäller det lita på känslan och varann allt annat är bara materiella saker

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela