LovliePie

Tankar och känslor, de som finns här inne

I ett snölandskap

Publicerad 2017-12-12 20:10:59 i Mobilen,

Jag har flyttat igen, nu är vi särbos igen. Jag har flyttat till ett snölandskap med renar och älgar på vägen. Livet går just nu så himla långsamt att jag inte ens tror det går framåt. Kom hit för ca 2dygn sen, och det känns som 2veckor sen. Hur ska jag överleva dom 8 arbetsdagar det är till julsemester. Hur får jag lusten att komma igång med saker, träning, pussel, bröllopsplaner och så mycket mer.


Jag har lite goda nyheter med, nu har vi båda fått jobb i Varberg, det känns som allt är ganska säkert från den sidan. Nästa planer i framtidsplanen är AT-prov och At-ansökan för E. Sen blir det lösa nytt boende och sälja vårt nuvarande boende. Framtiden är snart här, och då blir framtid nutid och ny framtid skapas. Jag är sugen på framtiden efter bröllopet, kanske innefattas en stor mage, som inte är av mat. 

Men visst borde jag bara ta en dag i sänder och överleva denna tid i Norrlands inland. Visst är det vackert här, typ vackrare än det går att beskriva. Visst har jag bara varit här i 2dagar. 180dagar kvar tills jag är klar på jobbet. Sen blir jag lite bostadslös och arbetslös och mitt hjärta flyttar till södern. 

Kommer allt bli bra? Jag tror nog det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela