LovliePie

Tankar och känslor, de som finns här inne

Sommar och sol, sommar sommar, sommar och sol

Publicerad 2017-08-11 12:56:24 i Allmänt,

Då var vi här, 2 veckor in på semestern, ca 4000kr in på semestern. Känns som varje sekund är bokad för att få ut mest av sommaren. Hittills nedresa till Jönköping, 11h i bilen och jag körde ca 3h av dessa. Snabbvisit i Tenhult med pinchos samt grillning. 


Vidare till Halmstad för umgänge med Es bror och mycket gravida fru. Många middagar med grill och restaurang Wild West. Även en visit med Es fastrar med respektive. Helgen gick till AT-beach på frösakull och sittning på hotell Tylösand, en magisk kväll som var mycket väl värd. Del av Lycksele kom ner till Halmstad och man kände sig för en gångs skull på länge väldigt anonym på sittning. Konstig men helt okej känsla. 

Senaste dagarna tillbringats i Falkenberg. Sommarhus på Skrea strand och visst är det vackert. Havet vid sin sida, sanddyner och sand botten. Bad i havet med högsta uppmätta temp vi sett på 21grader. Mycket vågor. Mycket promenader, mycket spel och mycket samtal. Känns som tiden här har varit okeh och vettig, tyvärr har nätterna varit mindre bra. Stugan som ligger här är typisk sommarstuga och dockhus. Är inte byggd för att bo i egentligen, och mycket skulle behöva förbättras. 

Kvällarna har gått till kvällspromenader med bara massa tjat och klag. Så fint att jag har med mig min soulmate som också kan klaga och vi kan vara sura ihop. Framtiden har varit på tapeten dagligen också. I huset har vi nyblivna farfar och farmor och farbror. Och lille knodden verkar allt gått bra och alla är lyckliga. Själv blir jag sur, det är inte okej att alla andra ska få vara lyckliga, att alla andra ska få vara i andra faser i livet. Supersegt att vara yngst ibland. 

Visst kommer vi kunna vara yngre än de andra när vi kommer igång. Och dessutom ha en gedigen utbildning och ett fett jäkla jobb. Men vi kommer aldrig kunna vara först. Eller jo, vi kan vara först i min familj, men inte i denna. Ibland önskar jag att man var en idiot som bara gjorde och inte tänkte som vi. 

Aja, avslutade för denna post, det är kanske inte synd om oss, om 1h blir det hotellnatt och spa på Falkenberg strandbaden med havsutsikt och strålande sol. Och även efter det är det 2veckor kvar på min första betalda semester.


Det är inte lätt när det är svårt 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela